Jak poznat že vaše firma potřebuje pomoc?

Kdy je čas požádat o pomoc ?

Protoze jsem sam pracoval na manazerske pozici ve vyrobnich firmach vim moc dobre jak tezke a ponizujici je oslovit externi firmu o nejakou pomoc. Kazdy mame v sobe zakoreneny pocit dokonalosti a pozadat nekoho o pomoc v nas vyvolava pocit, ze jsme zklamali, nebo ze na to ci delame proste nemame.

Podivejme se na to ale z jineho pohledu. Pokud potrebujete novy stroj oslovite specializovanou firmu a stroj si nechAte vyrobit. To nikomu divne neprijde a pritom se jedna o stejny princip.

Kazdy mame znalosti na urcite urovni a jsme na neco specialisti. Nemuzeme znat a umet vse. Pokud vam ve firme neco neklape tak to v prvni rade zacnete resit osobne, ale zabira to spousty casu a trva to dlouho. A vy pak nestihate jine veci.

Spravny manazer pozna moment, kdy je lepsi problem prenechat nekomu jinemu a venovat se dulezitym vecem.

Chapu ze je tezke zjistit kdy tento moment prichazi.

Tak si to pojdme alespon castecne pripomenout

  1. Problem pretrvava vice jak 3mesice
  2. Problemu s velkou dulezitosti je vuce jak 3 na osobu
  3. Firma neplní plány
  4. Dodací lhůty jsou dvojnasobné než by chtěl zákazník
  5. O firmě se nemluví dobře
  6. Tým nespolupracuje
  7. Firma je ve ztrátě
  8. Úroveň středního managementu je neuspokojivá
  9. Vše si musím udělat sám
  10. Nemáme kapacitu skladu
  11. Materiál nebo informace nám v procesu stagnují
  12. Stále někdo něco hledá
  13. Neplní se terminy úkolů

A mohl bych pokračovat ještě poměrně dlouho. Pokud se alespoň ve třech bodech ztotožníte je třeba s tím něco urychleně udělat. Pokud jste už udělali, ale nic se nezměnilo je čas požádat o pomoc. A věřte že je lepší investovat do pomoci než si shánět nové místo.

Jak jste na tom vy ?

Nebojte se oslovit někoho aby vám pomohl. Je to zcela přirozené a rozhodně to není ostuda. Naopak si troufnu řici, ze v dnešní době je to hrdinství.

S přáním krásného dne

Milan Cholt

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *